Garanția Produselor
Garanția Produselor
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legii 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform legii 449/2003 art.11 “In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata”. In sensul prezentei legi, termenul de consumator este definit astfel:
orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale
O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
importanta lipsei de conformitate;
daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Orice reparare sau Inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp dar perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului In oricare dintre urmatoarele cazuri:
daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de Inlocuirea produsului;
daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie Intr-o perioada de timp rezonabila;
daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Persoanele juridice nu intra sub incidenta celor doua legi mentionate anterior,in cazul lor pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi,in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.
Termenele de remediere al produselor aflate in garantie sunt:
maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
maxim 21 de zile lucratoare in cazul persoanelor juridice
La aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Conform legii 449/2003
Art. 16 – Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare Intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 16.1 – Dupa expirarea termenului prevazut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau Inlocuirea produselor care nu pot fi folosite In scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute In cadrul duratei medii de utilizare, In conditiile legii.
Art. 17 – Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate In termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18 – Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta In termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor In care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului.De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii si formei continutului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive.
Garantia acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat insa nu acopera si asigurarea produselor. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
Situatiile de mai jos vor duce la pierderea garantiei:
deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi.
interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator
lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.
In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea:
* Completeaza formularul de garantie
* Produsul va trebui trimis prin curier DPD sau URGENT CARGUS pe adresa destinatar :
SC ARCHIMINA SRL, Loc.Arad, str. Calea Bodrogului FN, cod postal 310059, jud. Arad.
* Coletul sa contina produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, precum si toate actele cu care a fost insotit initial (factura si certificat de garantie) fara de care nu putem lua in considerare garantia.
Update: 17 Iulie 2023